خلاصه خبر :   موجود ترسناکی که متولدین دهه شصت را بیش ازهر چیز به یاد "هاچ زنبور عسل " می اندازد!
تاریخ : 30/06/1393      ساعت : 21:21
نویسنده خبر: Hamed Rezaei                
متن خبر :
تا به حال حتما دیده اید!، مانتیس،عابد یا آخوندك، حشره‌ای است سبزفام، ملخ‌ وش، باریک و کشیده با پاهای دراز، سر بزرگ و دو جفت بال و از راسته آخوندکان (Mantodea) است (Mantis واژه‌ای یونانی به معنای پیغمبر است). موجود ترسناکی که متولدین دهه شصت را بیش ازهر چیز به یاد "هاچ زنبور عسل " می اندازد! یکی دیگر از موجودات خاص و غیر معمول است که به عنوان حیوان خانگی طرفداران زیادي دارد.




بیش از 800 گونه مانتیس در جهان شناسایی شده دراندازه، رنگ و شکلهاي بسیار متنوع . بسته به گونه و جنس، اندازه مانتیس می تواند بین 2-20 سانتی متر متغیر باشد . بیشترین طول عمر ثبت شده براي این حیوان خانگی عجیب حدود یک سال است. همه انواع مانتیس گوشتخوار ند و از حشرات و عنکبوتها تغذیه می کنند. مانتیس هاي غول پیکر می توانند بعضی خزندگان ،دوزیستان و پرندگان کوچک را نیز شکار کنند.
این حشره به نام قاطرکُش نیز معروف است چون از آب دهان این حشره قاطر مسموم می‌شود. آخوندک‌ها چون حشرات زیان‌آور را شکار میکنند، نوعی آفت کش بیولوژیک محسوب میشوند و سودمند هستند.




تخم های مانتیس به صورت دسته ای درون یک پوشش اسفنجی سخت که اوتکا نامیده می شود گذاشته می شود. حتما تا به حال اوتکا را در روی شاخه های درختان سیاه ریشه، مثل هلو و بادام و ... مشاهده کرده اید.






كليه حقوق اين اثر متعلق به Http://www.KaraAds.Com ميباشد.
هرگونه تقليد و نقل مطالب بدون ذكر منبع ممنوع می باشد.