خلاصه خبر :   غیرفعال کردن اس ام اس های تبلیغاتی
تاریخ : 30/06/1392      ساعت : 18:58
نویسنده خبر: مدیر سایت                
متن خبر :
در هنگام غیر فعال کردن دریافت پیام تبلیغاتی توجه کنید!!!!مهم

قبل از غیر فعال کردن پیام تبلیغاتی سیم کارت خود حتما ادامه مطلب را بخوانید


SMS یا سرویس پیام کوتاه (SHORT MESSAGE SERVICE) خدمت ارزش افزوده‌ای است که روی بستر شبکه ارتباطات (تلفن‌های همراه و ثابت) ارائه می‌شود و به وسیله آن مشترکان قادر خواهند بود به یکدیگر پیام‌های نوشتاری ارسال کنند. استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۸۱ مورد بهره ‌برداری قرار گرفت . از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به تدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد. در سال ۸۵ در حدود ۸میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد. در این سال روزانه ۲۰میلیون پیام کوتاه توسط کاربران تلفن همراه ردوبدل شد که این رقم در روزهای خاص و اعیاد مختلف بیشتر می‌شد. در سال ۸۴، مناقصه‌ای برای ارائه خدمات پیام کوتاه به صورت انبوه توسط شرکت مخابرات ایران برگزار شد که طی آن سه شرکت رهیاب، آتیه پرداز و مگفا برنده شدند.

پس از آن این سه شرکت به گسترش فعالیت های خود در زمینه ارسال پیام کوتاه انبوه پرداختند و به ارسال پیامهایی با متن تبلیغاتی در سطح شهر، شهرستان و منطقه(انبوه)اقدام می کنند. برخی از مشتریان این سه شرکت هیئات مذهبی و پایگاه های بسیج  ، برخی از بانک ها، بسیاری از شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی هستند که برای اطلاع رسانی به اعضاء خود از این سرویس استفاده می کنند. 

سرویس دریافت پیام ها ازاین سه شرکت به صورت پیش فرض برای تمامی مشترکین اپراتورها فعال است.هریک از دارندگان سیم کارت می توانند، دریافت پیام از این شرکتها را غیرفعال کنند تا دیگر از این طریق پیام دریافت نکنند.

روش غیر فعال کردن آن نیز در زیر آمده است:

ایرانسل: با ارسال عدد ۲ به شماره پیامک ۵۰۰۵ .

همراه اول : با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹٫

توجه: نکته ای که باید دارنگان سیم کارت توجه کننداین است که با غیر فعال کردن این سرویس (دریافت پیام از این شرکتها)همه پیامک‌ها فرقی نمی‌کند صاحب آگهی دولتی یا خصوصی باشد و در صورت درخواست مشترک مبنی بر عدم دریافت این نوع پیامک‌ها، هیچ پیام تبلیغاتی برای او ارسال نخواهد شد خواه پیامک مربوطه از بانک مشتری باشد و یا پیامک ارسالی از سوی هیئت مذهبی باشد.لذا به دوستان توصیه میکنیم قبل از غیر فعال کردن دریافت پیام های تبلیغاتی به این نکته مهم توجه کنند.

كليه حقوق اين اثر متعلق به Http://www.KaraAds.Com ميباشد.
هرگونه تقليد و نقل مطالب بدون ذكر منبع ممنوع می باشد.